Διδάσκουσα: Ειρήνη Σταματοπούλου

 

Τόσο στο επίπεδο του περιεχομένου, όσο και σε εκείνο της μορφής, η κινηματογραφική εικόνα προσφέρεται στην «ανάγνωση», αναδεικνύοντας την πολυμέρεια αλλά και τη ρευστότητα της ερμηνείας. Στο συγκεκριμένο μάθημα επιχειρείται ο «ρητορικός» εντοπισμός και η μορφολογική ανάλυση της κινηματογραφικής γραφής με κέντρο το «αισθητικό» μήνυμα. Τα παραδείγματα αντλούνται από την ιστορία του κινηματογράφου, καθώς και από το πεδίο του σύγχρονου αμερικανικού κινηματογράφου.


Ενδεικτική Βιβλιογραφία
- Σταματοπούλου Ειρήνη, Θεολογία και μυστικισμός στον σύγχρονο αμερικανικό κινηματογράφο, Αθήνα, Αιγόκερως, 2011.
- Deleuze, Gilles, Κινηματογράφος I – Η εικόνα κίνηση, μτφρ. Μιχάλης Μάτσας, Αθήνα, Νήσος, 2009.
- Deleuze, Gilles, Κινηματογράφος II – Η χρονοεικόνα, μτφρ. Μιχάλης Μάτσας, Αθήνα, Νήσος, 2010.
- Stam, Robert, Εισαγωγή στη θεωρία του κινηματογράφου, μτφρ. Κατερίνα Κακλαμάνη, Αθήνα, Πατάκης, 2004.